Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2010

"Εσύ και τα σύννεφά σου"





Δυο αδελφές ζουν απομονωμένες σ’ ένα αρχοντικό. Η μικρότερη Αντέλα έχει αφιερώσει τη ζωή της στη φροντίδα της μεγαλύτερης Ερνεστίνα, η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα ψυχικής υγείας. Κάποια στιγμή που η Ερνεστίνα μένει μόνη, ένας πλασιέ χτυπάει την πόρτα και προσπαθεί να της πουλήσει βούρτσες, χωρίς να γνωρίζει την ιδιαιτερότητά της. Το αποτέλεσμα είναι η εφιαλτική κωμωδία «Εσύ και τα σύννεφά σου» του Έρικ Βεστφάλ, η οποία παρουσιάζεται στο θέατρο «Αγγέλων Βήμα» σε σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη. Σε όλη τη διάρκεια της παράστασης είναι μάταιο να προσπαθήσεις να αποφασίσεις ποιά από τις δύο αδελφές είναι η αδύναμη, το «θύμα» της υπόθεσης. Η Ερνεστίνα, που όταν πνίγεται από τα «σύννεφά» της μεταμορφώνεται και δεν ελέγχει τον εαυτό της, με τραγικά αποτελέσματα (και που στις στιγμές διαύγειας άλλοτε εκφράζει την αγάπη της σαν παιδί κι άλλοτε μοιάζει ιδιαίτερα θυμωμένη με την αδελφή της) ή η Αντέλα, που προσπαθεί να μαζέψει τα σπασμένα των εκρήξεων της αδελφής της, με μοναδικό βοηθό της έναν ζωολόγο, πρωην βοηθό του πατέρα της, αλλά και να προστατέψει το οικογενειακό μυστικό, μην τύχει και μάθει ο κόσμος; Και, τελικά, πόσο υγιές είναι να βάζει κανείς τη ζωή του σε αναμονή, επ’αόριστον, για να γίνει το δεκανίκι ενός αγαπημένου προσώπου, και από αίσθημα ευθύνης (κυρίως από αίσθημα ευθύνης) αλλά και για το «τι θα πει ο κόσμος»; Η βαριά -και κάπως αρρωστημένη- ατμόσφαιρα ελαφραίνει όταν κάνει την εμφάνισή του ο πλασιέ. Προσπαθεί να πουλήσει το εμπόρευμά του, αλλά η συνεννόηση με την Ερνεστίνα είναι λίγο δύσκολη και κρύβει πολλά απρόοπτα για τον άμοιρο κύριο «βουρτσοπώλη» και πολύ γέλιο για τους θεατές. Παρά τις δύο εξαιρετικά αστείες σκηνές, η παράσταση τελικά αφήνει μια πικρή γεύση αλλά και άφθονο υλικό για σκέψη πάνω στο , πολύ ευαίσθητο, θέμα της ψυχικής υγείας.Ο Αντώνης Θεοδωρακόπουλος είναι απολαυστικός στο ρόλο του πλασιέ, ιδιαίτερα στη σκηνή που ζητά να αποζημιωθεί για τα δεινά που πέρασε στα χέρια της Ερνεστίνας. Η συγκλονιστική Ερνεστίνα - Αντιγόνη Βαλάκου μεταμορφώνεται μέσα στη μιάμιση ώρα (χωρίς διάλειμμα) που διαρκεί η παράσταση από εύθραυστη πορσελάνη σε πεισματάρικο παιδί, σε σκληρή και βίαιη ενήλικη και πάλι από την αρχή . Η Σμαράγδα Σμυρναίου εξαιρετική στο ρόλο της μκρότερης αδελφής και ο Δημήτρης Μπικηρόπουλος πολύ καλός στον μικρό ρόλο του πρώην βοηθού του πατέρα των αδελφών. Το λιτό σκηνικό αποδεικνύεται ιδανικός καμβάς για να ξεδιπλωθεί η ιστορία. Είναι μια παράσταση που προτείνω ανεπιφύλακτα, από τις καλύτερες που έχω παρακολουθήσει τα τελευταία χρόνια.


14 σχόλια:

  1. ΠΡΕΠΕΙ ΟΝΤΩΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ.Η ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΒΑΛΑΚΟΥ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΙΝΑΙ ΦΟΒΕΡΗ!!!
    ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ ΝΑ ΕΧΕΙΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση, μου αρέσει κι εμένα η Βαλάκου, μπαίνει στα υπόψιν!
    Καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έχω χρόνια να δω μια παράσταση που να με διασκεδάσει από τη μια και να με προβληματίσει από την άλλη. Αν ποτέ έρθει κατά δω θα τρέξω να πάω να τη δω.
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ολο προτάσεις είμαστε σήμερα!
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απο τις ομορφοτερες παραστασεις που εχω δει.Ευχαριστως το ξαναβλεπα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αν ανέβει Βόρεια θα σου πω!
    Καλημέραααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πικρές αλήθειες. Τόσο που σκέφτεσαι: "είναι ανάγκη να πάω στο θέατρο;"
    Την καλημέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS
    Γειά σου Σκρουτζάκο! Οντως είναι καταπληκτική η Αντιγόνη Βαλάκου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ΕΛΕΝΑ
    Είναι από τις καλύτερες που έχω δει! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @DaisyCrazy
    Αυτό μου άρεσε κι εμένα, ήταν ευχάριστη και αστεία κάποιες στιγμές, χωρίς όμως να γίνεται βλακώδης και συγχρόνως σε προβλημάτιζε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Αστρο - Συμμορίτες
    Ωραία είναι να έχουμε πολλές προτάσεις, να έχουμε να διαλέγουμε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @Me_To_aSeToN_STo_XeRi
    Αν ανέβει μην τη χάσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @Yannis Petsas
    Καλησπέρα, καλωσήρθατε!
    Συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιό σας και πιστεύω ότι η βαριά ατμόσφαιρα της παράστασης οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη διαπίστωση ότι αυτά δε συμβαίνουν μόνο επί σκηνής, αλλά και στη διπλανή πόρτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Έτοιμοι για απογείωση?